Nog meer bruiloften, sunshine & Prince William! - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu Nog meer bruiloften, sunshine & Prince William! - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu

Nog meer bruiloften, sunshine & Prince William!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Oktober 2014 | Malta, San Ġiljan

Dag lieve allemaal,

Het is inmiddels alweer een maand geleden volgens mij dat ik mijn vorige blog schreef dus vandaag is er dan weer een nieuwe update! Inmiddels ben ik alweer meer dan 2 maanden in malta en heb ik al bijna 1/3e van mijn stage erop zitten. Jeetje wat vliegt de tijd! Aangezien het alweer een maand geleden is, hoop ik dat ik me nog een beetje kan herinneren wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen maand haha!

Laat ik beginnen met zeggen dat het hier echt fantastisch is! Ik voel me zo thuis op dit eiland! Ik weet nog hoe spannend ik het vond en hoe ontzettend (nadruk op ontzettend) eng ik het vond om deze stap te nemen! Ik had dan ook nooit verwacht dat het zo goed zou gaan, en dat ik na twee maanden nog niet een keer heimwee naar huis heb gehad. Ik mis wel de winkels in Nederland, en de appie en uiteraard mijn lieve familie en vrienden, maar het gaat me een stuk beter af dan verwacht. Ik heb in totaal misschien 3 x een moment gehad dat ik even een dipje had, maar ik zet 1 stap buiten de deur en ik sta bij de zee en in het heerlijke zonnetje en mijn dipje verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ik weet niet wat het is met die zon, maar ik wordt er zo vrolijk van. De mensen die mij goed kennen weten dat ik vaak een enorm ochtendhumeur heb en nogal vaak chagrijnig kan zijn. Ik kan je vertellen, hier ben ik dat nooooit! Ik voel me hier zo op mijn plek, en alles is hier zo relaxed dat ik me haast niet chagrijnig kan voelen haha!

Nu wil ik jullie natuurlijk niet al te jaloers maken met al mijn verhalen over hoe geweldig het weer hier al niet is, dus laat ik maar even vermelden dat het hier sinds september ontzettend benauwd is geworden. Je voelt je de hele dag plakkerig en moe doordat het zo vochtig en benauwd is. Maar mij hoor je alsnog niet klagen, dit 1000 x liever dan regen! Over regen gesproken, we hebben al welgeteld 3 x regen gehad hier haha! En dan zijn het buitjes van maximaal 5 minuten. Niks te klagen over het weer dus!
Ik begin nu wel te merken dat het weer veranderd, er komt steeds meer wind te staan, en doordat ik aan de zee woon wordt je s'avonds soms echt weggeblazen.

Zoals ik al zei aan het begin zit ik al bijna op 1/3e van mijn stage, en wat gaat de tijd snel. I guess time flies when you're having fun! :) Stage is echt ontzettend leuk en het team waarin ik werk voelt echt als mijn familie hier. We zijn op dit moment met z'n vijven op kantoor. Sarah, haar twee assistentes (die erg verwarrend beiden Vicky heten) en Dominique en ik als stagiaires. Het is dan ook erg gezellig met al die vrouwen op kantoor, maar soms is het wel echt een kippenhok. Sarah is echt de beste baas die je je maar kan voorstellen. Ze is super lief en heel relaxed. Ze geeft ons dan ook geregeld een middagje vrij om lekker naar het strand te kunnen gaan, als we een drukke week of weekend met bruiloften gehad hebben.
Ook nam Sarah mij en Do mee naar Gozo, een eiland naast Malta. Wij waren er beiden nog niet geweest en Sarah had daar een meeting met clienten die volgend jaar gaan trouwen op Gozo in het mooiste hotel op het eiland: Ta'Cenc. Sarah nam ons mee en wij mochten de hele dag lekker relaxen aan het zwembad terwijl zij meetings had. Daarna nam iemand van het hotel ons mee naar een wat meer afgelegen stuk van Gozo. Brad Pitt en Angelina zijn namelijk momenteel een film aan het opnemen in Gozo, en omdat de grond van de filmset van Ta'Cenc is mochten wij een kijkje nemen op de filmset. ZO GAAF! Helaas waren ze nog niet begonnen met filmen dus heb ik Brangelina niet kunnen spotten, maar het feit dat ik de filmset heb kunnen zien was ook al heel vet.

Oke, weer terug naar de bruiloften, daarvoor zit ik hier tenslotte. Afgelopen 2 weken hebben we nog 4 bruiloften gehad, en helaaaaas loopt het seizoen daarmee ten einde. We hebben nog 1 bruiloft in oktober en 1 in december en daarna houdt het echt op. Ik baal er echt zo van dat ik eigenlijk te laat met stage ben begonnen om het echte hoogseizoen (april - augustus) mee te maken. Ik heb er stiekem zelfs over nagedacht om in plaats van 7 maanden een heel jaar te blijven, zodat ik alles mee zou kunnen krijgen, maar ik ben bang dat dat te lastig gaat worden met school.

De bruiloften blijven elke keer nog steeds speciaal voor mij. Het is zo gaaf om te zien hoe mensen de dag van hun leven hebben, en hoeveel liefde er is op zo'n dag. Soms moet ik nog steeds mijn best doen om geen traantje weg te pinken. Wat ik in elk geval wel weet, is dat het worden van wedding planner echt nog steeds mijn grote droom is en ik probeer zoveel mogelijk van Sarah te leren, om later zelf ook een goede wedding planner te worden. Wat dat betreft is Sarah echt mijn rolmodel.

En dan nu, zoals jullie misschien al wel in de titel hebben kunnen lezen staat daar Prince William, en jawel hoor, ook die heb ik hier op Malta gezien! Aangezien Malta op 20 september 2014 vierde dat ze 50 jaar onafhankelijk waren, bracht Prince William een bezoek aan Malta. Oorspronkelijk zou Kate komen, maar omdat kort voor haar bezoek bleek dat ze weer zwanger was, en ze daar erg ziek van is, kwam William in haar plaats.

Sarah en ik waren die dag aan het werk op een bruiloft in Valetta ( de grootste lokale bruiloft van het jaar, heel gaaf) en bij toeval stond de kerk pal naast het Castille, het gebouw waar Prince William naartoe zou komen. De mass (kerkdienst) zou eigenlijk om 4 uur beginnen, en William zou om 10 over 4 aankomen, maar aangezien de bruid 40 minuten(!!!) te laat was, hadden Sarah en ik het geluk dat we de prins konden bewonderen. Echt heel erg gaaf om dat meegemaakt te hebben!

Na al deze geweldige ervaringen zijn er helaas af en toe ook wat minder leuke ervaringen. Doordat mijn lichaam nog steeds niet echt gewend is aan het klimaat ben ik heel vaak ziek geweest. Ook ben ik laatst op een feestje twee keer achter elkaar knock out gegaan.. Ik had heel de dag bijna niet gegeten en gedronken, en het was ontzettend benauwd buiten die dag. Ik stond samen met Do en haar huisgenoot op het balkon op het feestje en ik zakte compleet in elkaar. Vervolgens kwam ik weer bij, en viel ik weer flauw. Heel eng allemaal. Ik was zo ontzettend blij dat Do er bij was, want zij wist meteen dat ik niet flauwviel doordat ik teveel gedronken had of iets, maar omdat ik volledig uitgedroogd was. Zij was degene die meteen actie ondernam en riep dat mensen de ambulance moesten bellen. Gelukkig kwam ik net op dat moment weer bij nadat er water in mn gezicht was gegooid, en hoefde er geen ambulance aan te pas te komen. Ik moet zeggen, dit was een van de engste dingen die ik ooit heb meegemaakt, helemaal omdat er gewoon een aantal minuten volledig blank zijn in mijn geheugen en ik er niks van weet. Doordat ik was gevallen zat ik onder de blauwe plekken (onder andere op mijn borstkas en been), kon ik de dag daarna amper lopen en doordat ik in een sigaret was gevallen had ik een flinke brandwond op mijn arm. Inmiddels voel ik me weer helemaal goed en ben ik van de schrik bekomen, maar dat was wel iets dat even wat minder was.

Nou genoeg daarover en terug naar de leuke dingen. Ik heb enorm veel zin in de komende maanden en ben heel benieuwd wat ik allemaal nog mee ga maken. Ik heb inmiddels ook een gym membership afgesloten bij een hotel bij mij in de straat dus ik ben weer lekker aan het sporten geslagen! Beetje jammer dat de sportscholen hier ontzettend duur zijn
(300 euro voor een half jaar,vergeleken met 100 euro voor een jaar sporten bij de Bress) maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen! De gym heeft ook een heel mooi zwembad met jacuzzi's en sauna's waar ik ook gebruik van mag maken dus dat is mooi meegenomen!

De komende tijd helaas dus geen bruiloften meer maar Sarah is er ook andere evenementen naast gaan doen dus daar gaan we ons de komende tijd mee bezig houden! Oja, en volgende week neemt Sarah alle dames van kantoor mee voor een relax dagje bij het zwembad van het Hilton, waar we lekker gaan relaxen, lunchen en cocktails drinken. Dit omdat 3 van ons in oktober jarig zijn, en Sarah besloot alle verjaardagen in 1 x te vieren en er een leuk dagje van te maken! :)

Zooo dit was het dan weer voor nu, ik ben waarschijnlijk de helft vergeten maar die verhalen komen wel als ik terug ben!

Veel liefs!

Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 3285

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 01 Maart 2015

7 maanden in Malta

Landen bezocht: