Family time, mijn verjaardag en events! - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu Family time, mijn verjaardag en events! - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu

Family time, mijn verjaardag en events!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 November 2014 | Malta, San Ġiljan

Hee lieve allemaal,
Hier weer een update vanuit Malta. Volgens mij is de laatste keer dat ik een blog schreef alweer anderhalve maand of 2 maanden geleden. Dit zegt wel weer hoe snel de tijd hier gaat. Ik zit hier inmiddels alweer meer dan 4 maanden. De afgelopen 2 maanden waren weer heel erg leuk, met onder andere bezoekjes van mijn ouders en mijn zusje, events en mijn 22ste verjaardag.

Half oktober kwamen mijn ouders mij een paar dagen opzoeken, wat echt ontzettend leuk was! De eerste paar maanden waren echt voorbij gevlogen en voor ik het wist stonden mijn ouders bij mij op de stoep in Malta. In totaal waren ze hier 5 dagen, waarin ik ze het eiland heb laten zien. Ik had ze van tevoren al gewaarschuwd dat Malta geen heel mooi eiland, waar je echt cultuur kunt opsnuiven, maar desondanks vonden ze het volgens mij wel heel erg leuk. Ze kwamen tenslotte voor mij en niet voor Malta. De eerste dag hebben we een tour rondom het eiland gedaan, zodat ze een beetje een globale indruk konden krijgen van Malta. We hadden enorm geluk met het weer die week, elke dag rond de 25 graden. Verder zijn we ook een dag naar de Blue Lagoon geweest, dat is toch wel echt een must see op het eiland. Normaal gesproken is het vanaf Malta ongeveer een uur tot anderhalf uur varen naar de Blue Lagoon, maar wij bleken (achteraf) op de verkeerde boot gezet te zijn, die er 3 uur over deed. Deze boot maakte eerst een heel rondje om het eiland heen, stopte daarna bij Gozo, en dan pas bij de Blue Lagoon. Hierdoor hadden we maar ongeveer 2 uurtjes bij de Blue Lagoon voordat de boot alweer terug zou varen. Daarnaast was ik ook nog eens zeeziek geworden omdat er die dag erg veel wind stond en de boot alle kanten opging. Nou geloof me, dan duurt 3 uur heeeeel erg lang.. Eenmaal aangekomen bij de Blue Lagoon hebben we nog een boottocht rondom Comino gedaan met een speedboot. Deze tochtjes verkochten ze op de boot, waarbij ze een heel verhaal hadden dat je op een boot ging met glazen bodem zodat je tropische vissen kon zien en koralen en nog veel meer. Ik zei al tegen mijn ouders dat dat niet waar was, want de vorige keer dat ik naar de Blue Lagoon ging had ik die boten al zien liggen en het waren gewone speedboten. Mijn ouders, die dat natuurlijk niet wilden geloven boekten toch het tochtje voor ons drieen. En zoals al bleek, geen boot met glazen bodem, geen tropische vissen en al helemaal geen koraal. Het enige waar de boot ons naar toe bracht was een rotsblok in de zee waar je doorheen kon kijken….
Achteraf konden we er wel heel erg om lachen, en ik zei al tegen mn ouders dat dit echt weer typisch Maltees is, ze beloven van alles en nog wat, maar meestal stelt het weinig voor haha!
Verder hebben zijn we veel uiteten geweest en hebben we gezellig op terrasjes gezeten. Het was echt super leuk en fijn om ze weer even gezien te hebben! Zaterdagochtend vertrokken mijn ouders weer en ik nam vrijdagavond afscheid van ze, want ik had die zaterdagochtend een event van Rolex, waarbij ik al om 7 uur op kantoor moest zijn..

Het event was echt heel erg gaaf. Het was midden op een brug in Valletta. Het stond namelijk in teken van de Middle Sea Race, een race met zeilboten, en Rolex sponsorde een aantal boten. Het event was voor de meest belangrijke klanten van Rolex Malta, dus het was allemaal erg fancy.

Rond 10 uur waren we klaar met de set up van het event en mocht ik weer naar huis. Omdat het maar een event voor 100 man was, zouden we anders met veel te veel staff zijn. Ik nam de watertaxi van Valletta naar Sliema en besloot nog maar even te gaan winkelen, aangezien het pas 10 uur in de ochtend was.

De afgelopen maand was eigenlijk vrij rustig op kantoor. In oktober hebben we onze laatste ‘’foreign wedding’’ gehad, dus het seizoen is nu definitief over. Ik baal er echt ontzettend van, want de bruiloften waren echt helemaal mijn ding. Ja, nog steeds haha! Gelukkig doet Sarah naast bruiloften nu ook events, en 1 daarvan hebben we gisteravond gehad. De LGBTI awards 2014. De LGBTI staat voor Lesbian Gay Bisexual Transgender Intersexual, en is een organisatie die over de hele wereld bekend is. Aangezien het huwelijk tussen homo’s en lesbiennes sinds korte tijd legaal is in Malta, wilden zij dit vieren met een Gala diner. Tijdens dit diner zouden zij awards uitreiken aan mensen die iets betekend hebben voor de LGBTI community. De afgelopen weken hebben wij ons vooral met dit evenement bezig gehouden, en gisteren was het dan zover. De dresscode was Black Tie dus iedereen zag er prachtig uit. Er waren ook een aantal bijzondere gasten, zo was de Prime Minister van Malta met zijn vrouw op het event, een vrouw uit de politiek, en vrouwen van de Nederlandse en Amerikaanse ambassade. Heel erg leuk om al die mensen in het echt te zien. Vooral de vrouw van de Nederlandse Ambassade was super aardig, en Dominique en ik hebben nog een tijdje met haar staan kletsen! Het was wel heel leuk om te zien hoe streng alles er aan toe gaat als de Prime Minister op bezoek komt. In de ochtend waren Sarah, Dominique en ik bij de locatie van het event voor de laatste dingen van de set up, en het hoofd van de beveiliging van de prime minister kwam langs om het hele protocol door te spreken. Hij wilde precies weten wie er aan tafel zou zitten bij de prime minister en zijn vrouw, wat ze te eten zouden krijgen, welke foto’s wel of niet gemaakt mochten worden en ga zo maar door.

Uiteindelijk is alles super goed gegaan en was het event vooral voor Sarah een groot succes! Ik vond het ontzettend leuk om ook een kijkje te kunnen nemen in de wereld van events, naast de wereld van bruiloften.

Het event duurde tot een uur of drie, en rond een uur of vier vannacht lag ik in bed, met een heel tevreden gevoel. Het was echt een ontzettend leuke avond!

Afgelopen week was zowiezo een ontzettend leuke week, omdat mijn lieve zusje langskwam! Het was allemaal heel spontaan en snel geboekt, in ineens zou ze over twee weken komen. Zaterdagmiddag zou ze aankomen en ik zat heel de ochtend thuis te wachten tot ik eindelijk de bus kon pakken naar het vliegveld om haar op te halen. Zodra Simone door de schuifdeuren kwam gelopen barstte ik in tranen uit en renden we op elkaar af. Ik was zooo blij haar weer te zien!
We hebben super leuke dagen samen gehad. We zijn veel gaan winkelen, uiteten geweest, naar de kapper geweest om onze haren te laten fohnen, een ochtendje gaan zwemmen en naar de sauna’s bij de spa van mijn sportschool en we zijn uiteraard uitgeweest!

Woensdag ochtend vloog ze heel vroeg weer terug, en bracht ik haar om half 6 s’morgens met de taxi naar het vliegveld. Ik nam de bus weer terug naar huis, en eenmaal thuis zat ik wel even in een dipje. We hadden het zo gezellig gehad en ik wilde helemaal niet dat ze weer naar huis zou gaan. Gelukkig ging ik die dag gewoon weer aan het werk dus had ik afleiding! Inmiddels ben ik alweer uit m’n dipje en geniet ik weer helemaal van mijn leventje hier op Malta.

Alles is hier nog steeds zo relaxed en ik zit zo goed in mijn vel. Het weer is nog steeds fantastisch. Het is bijna december en ik hoef nog steeds geen (zomer) jas te dragen. Over vier weekjes ga ik naar huis voor de kerstdagen, en ik ben bang dat die kou wel weer even wennen zal worden. Desondanks de kou heb ik zooo veel zin om eventjes naar Nederland te gaan en mijn lieve familie en vriendinnen weer te zien! Ik kan echt niet wachten! Oud en Nieuw vier ik wel gewoon in Malta en ik ben heel benieuwd of het hier net zo leuk is als in Nederland! En twee weekjes daarna komen mijn lieve vriendinnetjes Hester en Roos op bezoek, waar ik ook heeeel veel zin in heb!

Tot slot ben ik inmiddels weer een jaartje ouder, en heb ik twee weken geleden mijn verjaardag gehad. Jammer genoeg werd ik drie dagen voor mijn verjaardag super ziek en lag ik drie dagen lang met keelontsteking en griep op bed. Ik voelde me op mijn verjaardag wel ietsje beter, en heb mezelf uit bed gesleept om toch een beetje te shoppen s’’orgens en daarna ben ik lekker naar het strand geweest. Ik heb namelijk zolang ik me kan herinneren volgens mij altijd regen gehad op mijn verjaardag, en ik vond dat ik deze verjaardag met 25 graden niet voorbij kon laten gaan zonder een bezoekje aan het strand. Ik heb het helaas niet echt kunnen vieren en ik voelde me ondanks alle lieve berichtjes ook niet echt jarig. Maar ach, better luck next year! :)

Zo dit was het weer voor nu, nogmaals, de tijd gaat veel te snel voorbij. Over precies 23 dagen stap ik alweer op het vliegtuig naar ons koude kikkerlandje. Wie weet tot dan!

Heel veel liefs,

Daphne

• 30 November 2014 - 20:20

Lizzy:

Leuk verhaal weer! Tot over een paar weekjes lieverd! :)
    X

• 02 December 2014 - 13:36

Trees :

Leuk om weer eens iets over je te lezen, ik zou warme kleding aan doen als je naar Nederland komt, het is hier écht heel grijs en kil!