Bruiloften, dokters en stroomuitval - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu Bruiloften, dokters en stroomuitval - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu

Bruiloften, dokters en stroomuitval

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Augustus 2014 | Malta, San Ġiljan

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer met een update van mijn leven in Malta. Inmiddels ben ik hier nu 3 en een halve week, maar het voelt echt alsof ik hier al jaren woon. Ik had niet verwacht dat ik me hier zo snel thuis zou voelen, maar dat doe ik gelukkig wel! De afgelopen weken waren druk met veel leuke dingen, en ook wat minder leuke dingen helaas. Laat ik beginnen met het leuke, want daar voor lezen jullie deze blog uiteraard haha.

Twee weken terug begon ik dan eindelijk met mijn stage. Ik had geen idee wat me te wachten stond maar ik had er ontzettend veel zin in, eindelijk zou ik de wereld van het wedding plannen gaan ontdekken! Mijn eerste dag was erg leuk (en kort, ik hoefde maar een halve dag te werken, ik zeg goed begin!) met veel informatie die op me afkwam. Die zaterdag bleek er een bruiloft te zijn en ik was dan ook super blij toen ik de vraag kreeg of ik ook wilde werken, uhm JAA! De bruiloft was echt prachtig en ik zat met tranen in mijn ogen toen de bruid naar de bruidegom liep. Het schijnt normaal te zijn om bij je eerste bruiloft te huilen dus het was niet erg haha.

De week daarop begon ik echt met stage, en werd ik samen met de andere nieuwe stagiaire, Dominique, ingewerkt. De eerste week hadden we drie bruiloften op de planning staan en alle 3 waren geweldig! De sfeer op zo’n bruiloft is echt geweldig en het is zo leuk om mensen zo gelukkig te zien. Ik word er zelf ook helemaal gelukkig van. Mijn eerste stage week was dan ook ontzettend leuk!

Gaandeweg werd ik helaas heel erg ziek, ik moest heel de tijd overgeven en voelde me super beroerd, maar ik ben toch elke dag naar stage gedaan. Ik ging me toch echt niet ziek melden tijdens mijn eerste stageweek en drie bruiloften mislopen! Gelukkig viel het overdag mee en voelde ik me vooral s'avonds erg beroerd. Maar toen ik vrijdagochtend wakker werd was ineens heel mijn rechteroog opgezwollen en deed ontzettend veel pijn, daarnaast was ik super verkouden en kon ik amper praten van de keelpijn. Omdat ik het al eerder had gehad, herkende ik de symptomen van een bijholteontsteking dus ik ging er vanuit dat dat het zou zijn. Ik besloot toch naar stage te gaan, maar daar eenmaal aangekomen voelde ik me zo ontzettend beroerd dat ik maar meteen door naar de dokter ben gegaan. Nou dat was me ook een hele ervaring op zich. De ''praktijk'' was gevestigd in een apotheekje en de wachtkamer bestond uit 4 stoeltjes in een smal gangetje. De dokter zou om 9 uur beginnen, ik was er om 10 voor 9 dus ik ging er vanuit zo weer buiten te staan. Nou mooi niet, de dokter kwam maar liefst om half 11 een keertje opdagen... Heel de apotheek stond inmiddels vol met wachtende mensen, en een heleboel mensen waren zelfs weggegaan. Ik stond zelf eigenlijk ook op het punt weg te gaan omdat ik het echt helemaal gehad had met die vent, maar besloot toch maar te blijven zitten omdat ik ook niet het hele weekend ziek rond wilde lopen. Nadat de dokter dan eindelijk gearriveerd was,, werd ik na 2 uur wachten eindelijk geholpen en kreeg ik antibiotica voorgeschreven. Vervolgens ben ik terug naar stage gegaan, heb mn antibiotica genomen en heb s'avonds nog gewerkt op een bruiloft. Uitzieken deed ik maar in het weekend!

Zaterdag voelde ik me wonder boven wonder alweer een stuk beter en besloot ik samen met vriendin Iris uit te gaan in Paceville. Ik bleef na het stappen gezellig bij haar slapen omdat ik anders alleen naar huis moest lopen, en ook al ben ik niet bang aangelegd voor enge kerels, de rest vond het toch niet erg verstandig.

De volgende dag bleken ineens allebei mn ogen zwaar ontstoken te zijn en was ik de hele zondag half blind, maar ook dat trok gelukkig na een dag weer lichtelijk weg. Geen idee wat het was, maar het was niet echt mijn week zoals je kunt lezen haha!

Na een leuk weekend begon weer een nieuwe stage week, afgelopen week was het wat rustiger en hadden we (helaaaas) geen bruiloften dus zaten we vooral veel op kantoor. Wat overigens ook erg leuk is samen met de andere twee stagiaires!

Woensdagavond viel ineens in heel Malta de stroom uit. Nu had ik dat al een keer eerder meegemaakt toen ik bij vrienden thuis was, maar toen was het alleen in hun wijk. Deze keer had heel Malta pech. De stroom viel uit rond een uur of 8, en deed het pas weer rond half 2/half 3. Nu kan ik je vertellen dat het dan niet erg gezellig is als je in je eentje in een pikdonker appartement zit, zonder licht, stroom of kaarsen. Mijn telefoon was ook bijna leeg maar die kon ik gelukkig een beetje opladen op mijn laptop die nog wat batterij had. Uiteindelijk vond ik ergens in huis een kaarsje die ik aan kon steken zodat ik nog wat licht had. Het was wel heel apart om Malta zo te zien. Het was ook op straat donker omdat de lantaarnpalen het niet deden, restaurantjes gingen dicht en de stoplichten deden het niet (nu rijden ze hier normaal al als gekken, maar kan je nagaan hoe ze nu reden haha). Nu schijnt het dus heel normaal te zijn dat de stroom eens in de zoveel tijd uitvalt dus ik haal binnenkort maar even wat kaarsen voor de zekerheid.

Op een paar Maltese taferelen na, heb ik 2 hele leuke weken gehad! Het weer is hier heerlijk, al moet ik zeggen dat het wel moeilijk wennen is aan die hitte! Maar elk vrije uurtje dat ik heb ga ik lekker in de zon liggen. Ik hoef maar 10 stappen buiten de deur te zetten en ik ben bij de zee, dus wat dat betreft is mijn appartement echt top qua locatie! Nu moet ik zeggen dat de reuze kakkerlak die ik gisterochtend vond wel wat minder was. (zeg gerust heeeeeel wat minder) Na een uur staan janken en gillen is het me gelukt om dat vieze ding dood te maken. De rest van de dag was ik helemaal van slag (ik weet het, ik ben een watje), zo van slag dat ik s'avonds met een broodmes in mn duim sneedt, wat voor een klein bloedbad zorgde. Weer een trauma erbij haha ;)

Ondanks dit alles heb ik het hier nog steeds super naar mn zin en geniet ik echt elke dag! Het is nog steeds moeilijk te geloven dat ik hier 7 maanden zal blijven, maar op dit moment heb ik alleen maar zin in de komende tijd en ben ik heel benieuwd naar wat de toekomst me brengen gaat!

Ik ga nu lekker heel de dag bij zwembad liggen samen met Iris! Ik zal ook wat zonnestraaltjes naar jullie sturen, zodat ook jullie kunnen genieten van een zonnige zaterdag!

Liefs,

Daphne

P.S. Bedankt voor alle leuke reacties op deze blog, zowel hier als op Facebook, en alle lieve berichtjes. Aangezien ik Nederland toch wel een beetje mis, is het erg leuk om wat van jullie te horen! :)

  • 16 Augustus 2014 - 10:15

    Johnny :

    Leuk blog Daphne en zo te zien komt het wel goed daar ! Veel plezier en succes komende 7maanden !

  • 16 Augustus 2014 - 11:05

    Trees:

    hey Daffie,
    Wat een gedoe met die dokter zeg, dan hebben we het hier over een brabants kwartiertje....
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, de tijd zal op deze manier wel heel snel gaan denk ik zo. Stuur maar snel wat zonnestraaltjes deze kant op, het lijkt hier wel herfst heel erg ongezellig grijs weer met zo nu en dan een stevige bui met elders in het land aardig wat wateroverlast.
    Kijk je uit dat je niet bruiner dan ondergetekende gaat worden, dat kan écht niet hoor.
    Heel veel plezier en vergeet niet te genieten
    xxx
    Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 3287

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 01 Maart 2015

7 maanden in Malta

Landen bezocht: