Mijn eerste week op Malta - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op Malta - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Daphne van Vugt - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op Malta

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

31 Juli 2014 | Malta, San Ġiljan

Hoi allemaal,

Hier mijn eerste reisverslag! Vorige week woensdag was het dan zover, ik vertrok naar Malta. Gelukkig hoefde ik niet alleen te gaan maar ging mijn hele goede en lieve vriendin Lizzy met me mee voor de eerste paar dagen. Na een vlucht van 3 uur landden we dan eindelijk op Malta, ik moet eerlijk zeggen, mijn eerste indruk was niet zo heel positief. Het gebied rondom het vliegveld is in Malta nou niet bepaald erg mooi en ik zag het mij alweer gebeuren dat ik in een of ander oud stadje terecht zou komen. Nadat Lizzy en ik onze bagage verzameld hadden (alle 5 de koffers ja..) namen we een taxi naar mijn appartement. In de taxi dacht ik letterlijk dat het mijn eerste en laatste ritje zou zijn op Malta, die taxi chauffeur reed echt als een gek op de weg en de bordjes overal langs de weg met ''speed kills'' hielpen ook niet echt.. Naarmate we St. Julian's inreden (de stad waar ik woon) werd ik een stuk blijer, we reden langs een super mooie baai en langs de zee, en vervolgens bleek dat mooie stuk gewoon mijn straat te zijn!

Mijn huisgenoot Milena haalden Lizzy en mij op en liet ons zien waar het appartement zat. Ik was meteen gerustgesteld, tussen alle oude gebouwen zat ergens een hele nieuwe en moderne deur, die van het appartement.

Het appartement (dat godzijdank een lift had -> 5 loodzware koffers) is echt ontzettend mooi en nieuw. Mijn kamer is ook heel mooi dus ik voelde me er meteen thuis. Daarnaast heeft het ook nog eens airco, wifi, mijn eigen badkamer en een wasmachine dus ik was blij haha!

Nadat Lizzy en ik een beetje gesetteld waren besloten we naar de supermarkt te gaan, die nog geen 1 minuut lopen van het appartement ligt. Na boodschappen gedaan te hebben besloten we de kant van de mooie baai die we in de taxi gezien hadden op te lopen. Na die baai kom je terecht in de wijk Paceville. Dit is het uitgaansgebied van Malta. Daarnaast zit er ook een shopping center. Ook zit er een mini strandje midden in de stad, dat overigens echt bizar druk was, mensen lagen zo'n beetje op elkaars schoot. s'Avonds hebben we lekker gegeten bij een restaurant genaamd Cuba, met uitzicht over de baai.

De dagen daarna hebben we veel van Malta gezien en lekker vakantie gevierd. We zijn naar een shopping mall geweest, naar het zwembad geweest. In mijn straat ligt midden tussen de restaurants en gebouwen een openbaar zwembad waar je tegen betaling de hele dag heerlijk kunt zonnen en zwemmen, ik denk dat ik daar veel te vinden zal zijn deze zomer! Verder zijn we naar de Blue Lagoon geweest, en dat is echt het mooiste plekje van Malta. Het ligt bij Comino, en klein eilandje tussen Malta en Gozo (een ander eiland dat onderdeel van Malta is geloof ik). Na een boottocht van een uur/anderhalf uur kwamen we aan. Iedereen die ooit naar Malta gaat, raad ik aan hier naar toe te gaan. Het blauwste (en koudste haha) water en de mooiste uitzichten. Wel is het erg druk doordat er nu veel toeristen zijn.

Verder hebben we Sliema en Valletta (de hoofdstad) bezocht. Sliema is vooral leuk om te winkelen en Valletta is leuk als je cultuur wil snuiven.
Toen was het helaas alweer tijd voor Lizzy om naar huis te gaan, nadat ik haar om half 6 s'morgens naar het vliegveld had gebracht en alleen terug kwam in het appartement voelde ik me echt even heel rot. Ik besefte me toen dat ik echt alleen was en hier 7 maanden zou blijven. Gelukkig was Milena super lief voor me en ben ik s'middags lekker naar het zwembad gegaan, en aangezien een beetje zon iedereen goed doet, voelde ik me daarna een stuk vrolijker.

Dinsdag ben ik samen met Milena naar mijn stage gelopen. Aangezien Malta bestaat uit allemaal kleine straatjes en Google Maps alleen de hoofdstraten kent hebben we er aardig lang over gedaan en zijn we een aantal keer verkeerd gelopen, maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Ik ben even binnengelopen en heb kennis gemaakt met Sarah, de eigenaar van het bedrijf en mijn stagebegeleidster. Ze was ontzettend aardig dus ik heb heel veel zin om vrijdag aan de slag te gaan met mijn stage.

s'Middags zijn Milena en ik gaan winkelen in Paceville en daarna met een vriend van haar, genaamd Danny, naar een heel mooi park aan de andere kant van Malta geweest. Danny had een chihuahua, en de mensen die mij kennen weten dat ik GEK ben op honden dus ik was helemaal happy haha!
In de avond ging ik met Milena mee hardlopen langs de boulevard.

Vandaag is mijn laatste vrije dagje voor ik echt met stage ga beginnen. Milena en ik wilden eigenlijk naar Golden Bay gaan, het mooiste strand van Malta, maar het is vandaag iets bewolkt ( wel heeel erg warm) dus we kijken nog even wat we doen.

Voor nu eindig ik dit verslag hier, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik heb geen idee hoeveel verslagen ik verder nog zal schrijven aangezien ik niet weet hoeveel interessante dingen ik mee ga maken haha!

Liefs,

Daphne

  • 31 Juli 2014 - 11:29

    Trees Reijven:

    lieve Daffie,
    Tik ik net een reactie naar je is tie weg.... Opnieuw beginnen dus! Zoals beloofd lees ik ook écht je verslagen! Fijn dat je zo snel je draai gevonden hebt. Toen ik je foto zag die je gepost had op fb was ik even jaloers, totdat ik net las dat het water niet zo erg warm was.....
    Morgen begin je met je stage, lekker dat je eerst even kon acclimatiseren. Ik heb zo het idee dat die 7 maanden heel snel om zullen vliegen met alle indrukken die je daar opdoet!
    Nou meissie heel veel plezier daarzo en tot schrijfs xxx

  • 31 Juli 2014 - 18:50

    Janne Jacobs:

    Daffff!!! Kei knap hoe je het allemaal doet. Ben trots op je. Lekker genieten van alles wat op je afkomt. En veel succes al vrijdag. Heeel veeel liefs

  • 01 Augustus 2014 - 16:18

    Marianne Kuijpers:

    Daphne,
    Heel erg spannend en.....leuk !!! keep it up!!!
    groet marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 3293

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 01 Maart 2015

7 maanden in Malta

Landen bezocht: